Vacature docent Taalfaculteit Pendrecht

Er is een vrijwilligersvacature voor een docent bij de Taalfaculteit Pendrecht.

De Taalfaculteit Pendrecht zoekt voor de taalcolleges voor volwassenen enthousiaste en gemotiveerde leerkrachten in opleiding of met een Pabo-achtergrond. De Taalfaculteit Pendrecht is een project van Stichting Vitaal Pendrecht voor alle bewoners van Pendrecht/Charlois. De Taalfaculteit Pendrecht organiseert leerzame lessen en is opgezet om bewoners te helpen hun taal te verbeteren en daarmee de zelfstandigheid te verhogen.

Het programma van de Taalfaculteit is opgebouwd uit verschillende onderdelen. Eén van de onderdelen is taal, daarnaast wordt er aandacht besteed aan computervaardigheden. De taallessen worden op dinsdag, woensdag en donderdag van 9.00 tot 11.30 uur gegeven bij Stichting Vitaal Pendrecht op het Plein 1953, nr.192.

Jouw functie
Als docent geef je taalles aan een groep van ten hoogste 15 leerlingen. Je bereidt de lessen voor en stemt je lessen af met het programma dat de leerlingen nu al volgen. Je zorgt voor een goede en enthousiaste werksfeer in de les, waardoor leerlingen iedere week weer gemotiveerd zijn en blijven om naar de lessen te komen. Je werkt samen in een team met 5 à 6 docenten onder leiding van een gecertificeerde vakkracht.

Jouw profiel
Wij zijn op zoek naar docenten die een mooie bijbaan zoeken in het lesgeven aan volwassenen. Je bent bereid om tenminste één ochtend per week les te geven (maar het liefst alle drie). Je hebt er plezier in om les te geven aan volwassenen uit de vele culturen die Pendrecht/Charlois rijk is. Er wordt volgens een bepaalde methodiek les gegeven. Je staat open voor feedback van collega’s en je kunt deze op een constructieve manier geven. Je volgt een HBO-opleiding (bij voorkeur Pabo of een lerarenopleiding) of je hebt deze al afgerond.

Wij bieden
Wij bieden een vrijwilligersvergoeding die in overeenstemming is met de werkafspraken en -tijden. De gemaakte reiskosten worden vergoed.

Sollicitatie
Heb je interesse in deze bijzondere bijbaan, dan nodigen we je uit om een motivatiebrief en je CV te mailen naar Bien Hofman, projectleider Taalfaculteit Pendrecht via b.hofman@stichting-vitaalpendrecht.nl

Dit vind je misschien ook leuk...