Certificaten uitgereikt aan deelnemers Taalfaculteit

Op donderdag 21 december werden de certificaten uitgereikt aan de deelnemers van de Taalfaculteit.

Na vier maanden hard werken was het op donderdag 21 december zover. 33 deelnemers kregen hun welverdiende certificaat en gaan allemaal in januari weer verder. Er is enorm veel werk verzet, zowel door de docenten als de deelnemers zelf, want dat is waar het om gaat: mensen verder helpen met het verbeteren van de Nederlandse taal. Er was voor elke deelnemer een persoonlijke attentie gemaakt door Denise, Ikram en Chaimae, studenten aan de Pabo. Zij hebben het volwassen taalonderwijs als minor gekozen.

Er was voor iedereen een roos. Ikram kon er niet bij zijn, maar iedereen hoopt dat inmiddels haar kindje geboren is. Esther van Harskamp, wijkcoördinator van de gemeente Rotterdam, reikte de certificaten uit en gaf daarmee een officieel tintje aan het geheel. Het project is met een sneltreinvaart opgezet door goed met elkaar samen te werken en het plan goed te beschrijven, zodat we in 2018 weer met elkaar verder kunnen gaan. In 2018 zullen Chaimae en Ikram er niet meer bij zijn, maar Denise gaat door en neemt de coördinatie op zich onder leiding van Nico Knoester van Knoester Trainingen. Na de uitreiking volgde natuurlijk de groepsfoto en twee trotse cursisten wilden samen met Esther op de foto.

Iedereen had thuis hapjes gemaakt uit de eigen cultuur, het werd een waar buffet met meer dan genoeg voor iedereen. De waardering en de gezelligheid die de grote groep in korte tijd voor elkaar heeft weten te krijgen is geweldig. Iedereen komt om te leren, ook de docenten, want het valt niet mee om als volwassene een andere taal te leren, voor sommigen is dat echt bij het alfabet beginnen. Er is een wachtlijst voor een nieuwe groep, nieuwe deelnemers zijn welkom op dinsdag 16 januari om 8.45 uur bij Stichting Vitaal Pendrecht, Plein 1953 nr. 192, om ook aan het taalavontuur te beginnen net als de 33 anderen.